aktywnastrefa.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

crossfit dla poczatkujacych
Sport

Innowacyjny crossfit dla poczatkujacych z szybkimi efektami

Jeżeli chcesz szybko pozbyć się nadmiaru tłuszczyku i wyrzeźbić swoją sylwetkę, crossfit jest dla Ciebie. Wysmuklisz i ujędrnisz swoje ciało, trenując codziennie z innym zestawem ćwiczeń. To uatrakcyjnia trening, a efekty zobaczysz już po miesiącu.

Jak trenuje się crossfit dla poczatkujacych?

Osoby, które dotychczas w ogóle nie trenowały swoich mięśni, muszą zacząć od najprostszych ćwiczeń. Z pewnością będą je wykonywać nieco wolniej niż ci, którzy trenują crossfit już od pewnego czasu. Z reguły wykonywanie ćwiczeń musi być intensywne.

Wzmożony trening crossfit skierowany na wszystkie partie mięśniowe szybko przynosi efekty. Zarys mięśni zacznie pojawiać się już po miesiącu regularnych ćwiczeń. Tak szybkie widoczne efekty sprawiają, iż rzeźbienie ciała metodą crossfit będzie przyjemnością.

Zawsze zaczynaj od rozgrzewki

Pomijanie rozgrzewki i zaczynanie od razu od ostrych ćwiczeń szybko skończy się kontuzją (naciągnięcie lub naderwanie ścięgien). Dlatego rozgrzewka jest bardzo ważna przed każdym treningiem.

Pierwsza część rozgrzewki to delikatne pobudzenie organizmu do wysiłku. Można tego dokonać poprzez ćwiczenia cardio na maszynach (wiosło, bieżnia, orbitreck, skakanka).

Druga część rozgrzewki to streching, czyli rozciąganie poszczególnych partii mięśniowych. Rozciąganie mięśni uelastycznia je i przygotowuje do wytężonej pracy. Zapobiega to także zakwasom, które zazwyczaj skłonne są pojawić się następnego dnia po źle przeprowadzonym treningu.

Jak wygląda główny trening crossfit?

Po rozgrzewce wykonujemy kilka zestawów ćwiczeń. Jeden zestaw to 4 intensywne zadania. Na każde z zadań przeznaczamy pół minuty. Wykonujemy je dokładnie, zachowując odpowiednią postawę.

Pamiętać musimy także o prawidłowym oddechu. Słabe dotlenienie organizmu podczas ćwiczeń również prowadzi do późniejszych zakwasów. Po każdym zestawie ćwiczeń mamy pół minuty odpoczynku.

W trakcie odpoczynku rozciągamy mięśnie, które brały udział w ćwiczeniach. Cały trening ze wszystkimi zestawami ćwiczeń powinien trwać 10 minut. Po wykonaniu ostatniego zestawu ćwiczeń rozciągamy wszystkie mięśnie po raz ostatni.

Co zrobić, gdy na drugi dzień pojawią się bóle mięśni?

Jeżeli pomimo wszystko pojawią się zakwasy kilka godzin po treningu lub następnego dnia, pomożemy sobie smacznym sokiem owocowym. Potrzebny nam będzie ananas oraz graphefruit. Wyciskamy z nich sok i wypijamy go. Zamiast soku można przygotować z tych owoców smoofie.

Połączone te dwa rodzaje owoców szybko zniwelują ból mięśni. To doskonały naturalny zastrzyk odżywczy dla organizmu. Dobór konkretnych ćwiczeń w treningu crossfit najlepiej zlecić doświadczonemu trenerowi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *